'Rotterdam Running Crew,
de wereld aan je voeten'

slide

Social media succes

De Rotterdam Running Crew (RCC) bestaat uit een club fanatieke sportievelingen met een voorliefde voor hardlopen en voor Rotterdam. Elke maand loopt de snelgroeiende crew een nieuw, uitdagend parcours. Bij de Rotterdam Running Crew draait alles om lopen voor de lol, lekker fit blijven en genieten van de stad en elkaar.


De vraag
‘Kunnen jullie er -met behulp van social media- voor zorgen dat RCC in zeer korte tijd een grote en positieve naamsbekendheid opbouwt?’

De uitdaging
Veenman+ had slechts een paar weken de tijd om via de sociale media ervoor te zorgen dat er voor het eerste loopevenement genoeg deelnemers waren.

Wat deed Veenman+
We maakten een analyse, brachten advies uit en schreven een plan van aanpak met daarin de strategie en belangrijkste doelstellingen. We richtten diverse sociale media in, waaronder een Facebook- en een Twitterpagina en zorgden ervoor dat deze communities snel groeiden.

We onderhielden deze media door het plaatsen van sociale updates en het verzorgen van webcare. Tijdens de runs plaatsten we op de start- en finishlocatie een ‘sociale media scherm’ waarop een online factsheet loopt met alle updates van de runners.

Het resultaat
RCC is in een paar maanden tijd uitgegroeid tot de grootste en snelst groeiende running crew van het land. Per run doen 2000 mensen mee. De Facebook pagina telt ruim 14.000 likes en groeit nog dagelijks. Dit sociale media succes trok uiteindelijk zelfs de aandacht van BNN, die langskwam. Dat is de kracht van Veenman+.