‘Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven.’

slide

Een samenwerking om trots op te zijn.

Met hart en ziel zet Stichting Roparun zich al jaren in voor ondersteuning en verbinding binnen de palliatieve zorg voor mensen met kanker. De stichting verzet geweldig werk en wij zijn er dan ook trots op om op het gebied van communicatie een bijdrage aan het mooie werk van Stichting Roparun te mogen leveren. Wat we precies voor de stichting doen? Lees het hier!


De vraag
Via ons netwerk werden wij gevraagd om een presentatie bij Stichting Roparun te geven. Door de goed ontvangen presentatie kwamen wij aansluitend ook in beeld voor de aanbesteding die door Stichting Roparun werd uitgezet. Specifiek was de stichting op zoek naar een partner die niet alleen kan adviseren op het gebied van communicatie en daarmee aan bijdrage kon leveren aan het bereiken van de doelen van de stichting, maar ook in staat is om sterke uitingen te produceren om onder de aandacht te komen van de juiste doelgroepen. Een opdracht die Veenman+ op het lijf geschreven is!

De uitdaging
De uitdaging zat hem voornamelijk in het geven van goede adviezen op het gebied van communicatie waarmee Stichting Roparun gegarandeerd de volgende stap kon zetten. Het doel daarbij was om de missie van de stichting – ‘Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven’ – onder de aandacht van een nog grotere groep mensen te brengen, met als uiteindelijk om meer geld in te zamelen om iets te kunnen betekenen voor mensen met kanker.

Wat deed Veenman+
We zijn aan de slag gegaan en hebben naast het geven van goede adviezen over de communicatie van Stichting Roparun onder andere een plan gemaakt voor het opnieuw vormgeven van de brochure die twee keer per jaar verschijnt en breed verspreid wordt. De wens van Stichting Roparun hierbij was om de brochure meer de uitstraling van een magazine te geven. Missie geslaagd! Op basis van de nieuwe huisstijl hebben we aansluitend de vormgeving van verschillende huisstijl uitingen verzorgd, zoals flyers, kaarten en brochures en ook deze geproduceerd. Allemaal in lijn met elkaar dus. Consistentie is key!

Het resultaat
Krachtige uitingen waar niet alleen Stichting Roparun, maar ook Veenman+ enorm blij van wordt en waaruit een mooie samenwerking voor de langere termijn tot stand is gekomen. We dragen Stichting Roparun een warm hart toe en kunnen alleen maar veel respect hebben voor het keiharde werk dat door de stichting wordt verricht om zicht in te zetten voor mensen met kanker. Chapeau!