Communicatie advies en productie voor Stichting Roparun

slide

Communicatie advies met hart en ziel

Met hart en ziel zet Stichting Roparun zich al jaren in voor ondersteuning en verbinding binnen de palliatieve zorg voor mensen met kanker. De stichting verzet geweldig werk en wij zijn er dan ook trots op om met helder communicatie advies een bijdrage aan het mooie werk van Stichting Roparun te mogen leveren.


De vraag

Via ons netwerk werden wij gevraagd om een presentatie bij Stichting Roparun te geven. Door de goed ontvangen presentatie kwamen wij aansluitend ook in beeld voor de aanbesteding die door Stichting Roparun werd uitgezet. De stichting was op zoek naar een partner die helder en sterk communicatie advies kan geven en daarmee een actieve bijdrage levert aan het bereiken van de doelen van de stichting. En een partner die in staat is om sterke communicatie-uitingen te produceren om onder de aandacht te komen van de juiste doelgroepen. Een opdracht die Veenman+ op het lijf geschreven is!

De oplossing

De uitdaging zat hem voornamelijk in het geven van communicatie advies waarmee Stichting Roparun gegarandeerd de volgende stap kon zetten. Het doel daarbij was om de missie van de stichting – ‘Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven’ – onder de aandacht van een nog grotere groep mensen te brengen, met als uiteindelijk om meer geld in te zamelen om iets te kunnen betekenen voor mensen met kanker.

Communicatie advies Veenman+

We zijn aan de slag gegaan en hebben naast het geven van gedegen communicatie advies onder andere een plan gemaakt voor het opnieuw vormgeven van de brochure die twee keer per jaar verschijnt en breed verspreid wordt. De wens van Stichting Roparun hierbij was om de brochure meer de uitstraling van een magazine te geven. Missie geslaagd! Op basis van de nieuwe huisstijl hebben we aansluitend de vormgeving van verschillende huisstijl uitingen verzorgd, zoals flyers, kaarten en brochures en ook deze geproduceerd. Allemaal in lijn met elkaar dus. Consistentie is cruciaal!

Jubileum Magazine

Dertig jaar Stichting Roparun; reden voor een feestje! Ja, ook in deze bizarre tijd. Of misschien wel, juist in deze tijd is het belangrijk om dingen te vieren. Het Roparunjaar werd daarom afgetrapt met een feestelijke editie van het magazine Ropareader, dat wij volledig produceerden. In het magazine wordt uitgebreid terug en vooruit gekeken. Op naar nog minstens 30 jaar Roparun en een hele fijne verdere samenwerking.

Trots op

Krachtige communicatie-uitingen waar niet alleen Stichting Roparun, maar ook Veenman+ enorm blij van wordt en waaruit een mooie samenwerking voor de langere termijn tot stand is gekomen. We dragen Stichting Roparun een warm hart toe en kunnen alleen maar veel respect hebben voor het keiharde werk dat door de stichting wordt verricht om zicht in te zetten voor mensen met kanker. Chapeau!

Benieuwd hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen met communicatie advies? Neem contact met ons op!