Een sterk staaltje huisstijl drukwerk

slide

Een sterk staaltje huisstijl drukwerk

Met als missie ‘mondzorg bereikbaar maken voor zorgafhankelijke cliënten’, zet Vitadent Mondzorg zich sinds 2014 met een sterk, multidisciplinair en betrokken team in voor mensen die extra zorg nodig hebben in misschien wel de meest kwetsbare fase van hun leven. Een geweldig initiatief waar Veenman+ dan ook graag een bijdrage aan levert.


De vraag
Vitadent Mondzorg kwam naar Veenman+ met de vraag of wij mee wilden denken over de productie van verschillende uitingen in de vers ontworpen huisstijl. De mooie en open huisstijl was dus al bedacht, maar moest wel nog tot ‘leven’ gebracht worden in de vorm van gedrukte uitingen. Aan ons de taak om hier werk van te maken. We twijfelden geen moment en gingen direct met een gedreven team Veenmannen aan de slag!

De uitdaging
De uitdaging zat hem voornamelijk in het geven van een gedegen advies over de te gebruiken papiersoorten voor de uitingen waarmee gezorgd wordt voor consistentie. Ook op de langere termijn. Niet alleen een goed en bruikbaar papieradvies voor nu dus, maar een advies waarmee Vitadent Mondzorg gegarandeerd vooruit kan: ook bij kleine herdrukken.

Wat deed Veenman+?
Op basis van verschillende gesprekken met Vitadent Mondzorg hebben we een aantal pakkende voorstellen voor de te produceren uitingen gemaakt. Denk daarbij onder andere dus aan een goed voorstel voor de te gebruiken papiersoorten, waarbij uitstraling, duurzaamheid, assortiment en beschikbaarheid centraal stonden. We draaiden verschillende testproducties met de voorgestelde papiersoorten om te kijken hoe de uitingen daadwerkelijk uit zouden komen te zien en gingen verder in gesprek. Na overleg en een definitieve keuze, hebben we de persen voor de productie van het huisstijldrukwerk laten draaien. Goede voorstellen doen en verwachtingen waarmaken: dat is Veenman+.

Het resultaat
Los van een sterk staaltje huisstijldrukwerk, ontvangen we inmiddels regelmatig nieuwe opdrachten van Vitadent Mondzorg. Daarbij is het continu onze kunst om voorspelbaar te produceren en uitingen te leveren die pakkend zijn en volledig voldoen aan de huisstijlregels.

Fun fact: we leven steeds meer in een digitale wereld, maar het succes van de producties voor Vitadent Mondzorg zat hem in de basis: letterlijk met elkaar om de tafel zitten en de tijd nemen voor het maken van de juiste keuzes. Keuzes waar we nog steeds profijt van hebben!